REPTILNET | DK
Python regius Iguana iguana Pandekage skildpadde Kongepython Paryk pincher Stråleskildpadde
Brugernavn: Password:
REPTILNET | DK - RSS Feed

Tur / retur

15-07-2007

Saa proever jeg igen. Sad i fredags d. 13 og skrev i havlanden time paa et indlaeg omkring mine seneste 3 dage, da jeg naesten var faerdig, roeg stroemmen paa pc-cafeen, og alt jeg havde skrevet gik til spilde. Saa nu proever jeg lige at huske hvad der skete og skrive lidt af det igen. Tror jeg gemmer hen af vejen.

Lige efter jeg skrev sidst tog jeg afsted mod en lille by der hedder Mahamasina, som skulle ligge ved indgangen til Reserve special de l"Ankarana hvilket er endnu en naturpark som jeg ville se.

Turen med taxi brousse (bush taxi) tog lige omkring 5 timer og den var ikke saerlig behagelig, taxi brousser er mini busser som koerer mellem nogle forskellige destinationer og for at tjene flest mulige penge, saa er der ALTID plads til en mere. Den jeg koerte med var til ca. 13 mennesker, og vi var 18 det meste af vejen.

Jeg ankom til Mahamasina, og blev henvist til en engelsktalende mand som viste mig bungalowsne, smaa neget hytter, som jeg ville kalde dem. Lavet af straa og kun indrettet med en seng og doeren blev laast med en lille haengelaas. Saa viste han mig toiletterne og spisestuen og fortalte at der var aftensmad efter solnedgang.

30 meter fra min hytte var indgangen og ANGAP (dem der staar for de fleste parker paa Madagaskar, pengene fra park entre gaar til lokale saa de ikke behoever at oedelaegge omraadet), jeg gik en tur derop og moedte 2 andre backpackere, 2 piger, den ene fra Italien og den anden fra Oestrig, de havde moedt hinanden 2 timer tidligere og bestemt sig for at rejse videre sammen, da dette var billigere. Det er jo billigere at betale 3 personer for en guide end goere det alene, saa jeg aftalte med dem at vi skulle gaa sammen dagen efter.

Om aften sad jeg ved deres bord og spiste og vi laerte hinanden lidt bedre at kende, hende fra Italien var en haard sneg der havde rejst rundt paa Madagaskar i snart 2 maaneder, og den anden var naesten startet ligesom mig. De var super hyggelige og vi aftalte at moedes til morgenmad 6.30 dagen efter.

Vi skulle se noget der hed "Grand Tsingy" og det var en heldagstur. Vi gik afsted kl. 7.20 og var hjemme igen lidt over 15, der havde vi tilbage lagt omkring 25 km. Tsingyen er disse moerke og meget skarpe klippe formationer, som efter sigende skulle vaere blevet til da Madagaskar rev sig loes fra Afrika. Undergrunden steg mod himlen og blev ramt af regn, hvilken lavede en syre agtig blanding som formede undergrunden til det der idag hedder tsingy, et utrolig flot syn, og klipper der krav til ens fodtoej. Da vi var hjemme igen var vi helt smadret og vi sov godt om natten.

Om morgenen tog pigerne afsted til Diego, og jeg blev for at gaa endnu en dag i parken. Jeg fik en engelsk talende guide og sagde til ham at det skulle ikke vaere saa meget op for jeg var traet fra dagen foer. Alligevel hev han mig op paa parkens hoejeste punkt, op over endnu en tsingy (denne dog meget mere spaendende) og langt ind i en grotte fyldt med flagermus. Da vi var tilbage efter 4 timer havde jeg paa 2 dage gaaet omkring 38 km. Og det kunne maerkes, jeg havde faaet en mindre fiberspringning i det ene laar, en maerkelig bule paa min ene hael og mit daarlige knae var haevet.

Om aftenen fik jeg lavet kornroles i mit haar af en af de indfoedte i landsbyen, det kostede 9 kr., men det holder vist heller ikke saa godt, mit haar er nok for kort.

Om fredagen skulle jeg saa begive mig hele vejen til Diego igen, og jeg kom med den foerste taxi brousse der kom, jeg naeede ikke at se at den var godt proppet foer at mine tasker var spaendt godt fast paa taget. Bedte om at faa dem tilbage for der var alt for proppet, men det ville han ikke gaa med til. Jeg blev taget med op til foere saedet hvor jeg blev skubbet ind, endte med en balle paa foere saedet og en balle paa passenger saedet hvor der iforvejen sad 2 voksne og en baby. Mellem mine ben havde jeg gear stangen, en ret spoejs oplevelse.

Da jeg var tilbage i Diego Suarez, bestemte jeg mig for at forkaele mig selv efter de haarde dage, saa jeg tog et vaerelse paa byens 4 stjernede hotel La Note Bleau. Ankom der klokken 12, og brugte de naeste 3 timer paa at ligge ved poolen, bade i poolen, bruge deres fitness sal, spille noget pool og tage det foerste varme bad paa Madagaskar.

29-10-2010
De fleste af os kender Rudyard Kiplings børnehistorie om, hvordan elefanten fik sin snabel. Og den kan meget vel vise sig at være sand.
02-07-2009
En amerikansk families kælepython slap i går ud af sit terrarium og kvalte to-årig pige, mens hun sov.
25-06-2009
Mystiske cirkler i valmuemarkerne på Tasmanien i Australien er ikke lavet af ufo'er eller og eksotiske fremmede fra det ydre rum.
29-05-2009
Sjældne slange æg fundet hos en Randers Regnskovs giftige slanger.
26-05-2009
31-årig ex dyrepasser fra Næstved Zoo brød ind i parken søndag nat og begik selvmord.