REPTILNET | DK
Python regius Iguana iguana Pandekage skildpadde Kongepython Paryk pincher Stråleskildpadde
Brugernavn: Password:
REPTILNET | DK - RSS Feed

Diego Suarez

10-07-2007

Jeg forlod den laekre oe Nosy Be, og blev koert til havnen af en hotellets biler. Troede at jeg skulle have en baad til Ankify og saa selv finde min vej hele vejen 250 km, til Diego Suarez, men en af baadene gik hele vejen og det synes jeg jo var smart, da vi sejlede ind til Ankify havn fandt jeg ud af at jeg skulle med bush  taxi resten af vejen, aev.... Men der blev fundet en dejlig 4x4 til mig og jeg var den eneste der skulle med, saa det var perfekt.

Efter 6 timer ankom vi til Diego Suarez, som er den nordligste by paa madagaskar. Jeg blev sat af ved et hotel som foeren sagde var godt, og saa koerte han. Hotellet havde selvfoelgelig ikke nogle tomme vaerelser, saa jeg maette have alt mit habengut paa ryggen og trave derudaf for at finde et sted at sove; jeg var inde 8 steder foer jeg fandt et hotel der ikke var booket og et var for dyrt.

Jeg sov dog godt og om morgenen tog jeg en taxi ud til en by der hedder Joffreville og fandt et lille billigt hotel. Det var fra denne by man kan besoege Park Nationale de Montagne d Ambre, en natur park der ligger paa et 1450 meter hoejt vulkan bjerg. Parkens indgang laa 4 km. fra mit hotel, saa bare turen til parken og tilbage var 8 km.

Jeg var oppe og gaa i parken 2 dage i traek; sammen lagt 8 timer. Jeg har doebt skoven Forest of The Hidden Animals, for det var godt nok ikke mange dyr man fik at se, dog saa vi begge dage, begge parkens dags lemurer, et par klamme edderkopper og omkring 8 kamaeleoner, deri blandt en meget lille Brookesia art: Brookesia tuberculate (det kaldte guiden den for).

Idag er jeg saa taget med en bush taxi (denne var MEGET forfalden og vi sad to personer inde i bagage rummet hele den 32 km lange tur, der tog 1:15) tilbage til Diego Suarez. Jeg har lige koebt en fly billet til oen Saint Marie, og jeg flyver paa loerdag d. 14, frem til da, skal jeg have fundet mig et lift ca. 100 km syd paa til en lille by der hedder Mahamasina, den ligger nemlig lige uden for indgangen til en anden national park, som skulle veare meget flot med dryp sten huler, flagermus, krokodiller, lemurer osv.

Efter 2 dage i den park skal jeg saa tilbage hertil Diego Suarez og have ,it fly videre til oen Saint Marie. Der skulle vaere herfra at man i juli og august kan komme paa hval safari, da en massa humping back hvaler ligger deres vej forbi for at yngle.

Det var lidt for nu, ved ikke hvornaar jeg skriver igen, det meste af tiden er saadanne steder her lukket fordi at der ikke er saa meget stroem her, jeg har ikke kunnet lade noget op paa vaerelserne i dagevis, mega irriterende.

Thomas

29-10-2010
De fleste af os kender Rudyard Kiplings børnehistorie om, hvordan elefanten fik sin snabel. Og den kan meget vel vise sig at være sand.
02-07-2009
En amerikansk families kælepython slap i går ud af sit terrarium og kvalte to-årig pige, mens hun sov.
25-06-2009
Mystiske cirkler i valmuemarkerne på Tasmanien i Australien er ikke lavet af ufo'er eller og eksotiske fremmede fra det ydre rum.
29-05-2009
Sjældne slange æg fundet hos en Randers Regnskovs giftige slanger.
26-05-2009
31-årig ex dyrepasser fra Næstved Zoo brød ind i parken søndag nat og begik selvmord.