REPTILNET | DK
Python regius Iguana iguana Pandekage skildpadde Kongepython Paryk pincher Stråleskildpadde
Brugernavn: Password:
REPTILNET | DK - RSS Feed

Dag 4 - del 2

Nu er jeg tilbage i Mahebourg og jeg er traet, jeg har vaeret paa farten sammen med taxi mand Ali, hele dagen (9:00 - 15:30), vi startede med at koere til nogle forskellige butikker langs med motorvejen, fandt senere ud af at han faar nogle bonus point hver gang han tager en tourist med til butikken. hehe.

Derefter var oppe paa toppen af en vulkan hvor der var en hvilke lig flot udsigt, vulken var dog kedelig, helt tilgroet, og det lignede bare en stor dal.

Senere kom vi til hovedstaden Port Louis, hvor jeg lige naaede at skrive et kort blog indlaeg, og ikke mere.

Saa tog vi videre til deres botaniske have, som ikke er ligesom en dansk botanisk have ( indendoers ), denne var bare et kaempe skov omraade hvor der var plantet en hel masse specielle traer og saa kunne du faa din egen guide. I haven havde ogsaa rensdyr af en slags og igen Aldabra skildpadder.
Jeg er ogsaa ret sikker paa at jeg saa en vild manguster, men inden jeg havde faaet mit kamera frem, saa var den vaek. Aev.

Til sidst var vi oppe i nord og se en meget laekker strand, desvaerre regnede det saa meget at jeg ikke havde lyst til at forlade taxien.

Nu sidder jeg her og skriver, og bagefter vil jeg gaa en tur i byen, koebe lidt at drikke og spise, maaske nogle Carlsberg og saa ellers bare hygge med noget musik paa hotel vaerelset. Solen gaar snart ned og saa er der intet at lave her i byen.

Imorgen tager jeg flyveren til Madagaskar, og saa skulle der gerne komme gang i dyre fortaellingerne.

Thomas

29-10-2010
De fleste af os kender Rudyard Kiplings børnehistorie om, hvordan elefanten fik sin snabel. Og den kan meget vel vise sig at være sand.
02-07-2009
En amerikansk families kælepython slap i går ud af sit terrarium og kvalte to-årig pige, mens hun sov.
25-06-2009
Mystiske cirkler i valmuemarkerne på Tasmanien i Australien er ikke lavet af ufo'er eller og eksotiske fremmede fra det ydre rum.
29-05-2009
Sjældne slange æg fundet hos en Randers Regnskovs giftige slanger.
26-05-2009
31-årig ex dyrepasser fra Næstved Zoo brød ind i parken søndag nat og begik selvmord.